maandag 19 september 2016

Review: Kuma - Chapter One (Fourtwenty Records, 2016) (Rock)

Kuma werd in Bergamo, Italië opgericht door 3 muzikanten, die al geruime tijd in de Italiaanse muziek scene actief zijn.
Dat zijn: Nicola Gualandris - sologitaar, Mauro Galbiati - baritongitaar en lap steelgitaar en Jacopo Moriggi - drums.
De band combineert diverse stijlen muziek, zoals jazz, funk, psychedelische rock en noise en speelt tevens improvisaties, waardoor er een verrassend stuk muziek ontstaat.
Kuma nam hun debuut album "Chapter One", dat 7 oktober via Fourtwenty Records verschijnt, binnen 3 dagen op in hun tot opname studio omgebouwde oefenruimte.

Het album bevat 7 nummers, waarvan "Relax For A While" het eerste is en daarin krijg ik een traag startend nummer te horen, waarin de muziek rustig klinkt en gaandeweg steviger wordt, waarbij het tempo ook iets opgevoerd wordt en er een geweldig stuk stonerrock ontstaat, dat iets over de helft verandert en ik, tot het einde van het nummer, het geluid van een rijdende trein voorgezet krijg.
Daarna speelt de band "Traveling To The Factory Marker" en hierin schotelt de band me een lekker in het gehoor klinkend swingend stonerrock nummer voor, dat voor korte tijd psychedelisch wordt, waarna de band overschakelt naar een ander ritme, dat tevens licht hypnotiserend klinkt en ik opnieuw een heerlijk swingend stuk rock te horen krijg.
Dan volgt "Kammut", waarin de band een uitstekend rock nummer ten gehore brengt, dat diverse tempowisselingen bevat en nadat het nummer gestopt is, laat de band me een kleine minuut een lekker stukje piano muziek horen, waarmee afgesloten wordt (luister naar dit nummer via de soundcloud link onder de recensie), om te vervolgen met "The Pond's Duck", een stevig rock nummer, dat swingt en in de laatste minuut verandert, waarbij ik een drumsolo te horen krijg.
In "Belzebu" zet Kuma me een stevig rock nummer voor, dat enkele prima tempowisselingen en invloeden uit de hardrock en psychedelische rock heeft en in "Poor Man" laat de band me genieten van een mix van blues en rock, die tegen het eind verandert in een rustig stukje gitaarspel en in het laatste nummer "Rubber Blues" krijg ik opnieuw een geweldige lekkere mix van stonerrock en blues te horen, die diverse tempowisselingen bevat.

Het debuut album "Chapter One" van Kuma bevat 7 heerlijke nummers, waar ik van begin tot einde van genoten heb en ik kan elke liefhebber van rock muziek deze schijf dan ook van harte aanbevelen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten