maandag 6 maart 2017

Review: The Insektlife Cycle - Vivid Dreams Parade (Mega Dodo Records, 2017) (Melodische Rock)

The Insektlife Cycle werd in 2013 te Manila, Fillipijnen, opgericht door 4 leden, die in de underground metal scene actief waren.
Dat waren: Ronnel Vivo - sologitaar en Ronaldo Vivo Jr. - drums (beide uit Hateure) plus Jay Jumawan - sologitaar en Joy Legason - basgitaar (beide uit Barabbas).
De band brengt in mei 2017 hun debuut album "Vivid Dreams Parade" via het Mega Dodo Records label uit.

"Vivid Dreams Parade", waarop 11 nummers staan, start met "Unicycle Monologue", waarin ik een schitterende mix van stonerrock en melodische rock te horen krijg, die in wisselende tempo's wordt gespeeld, waarna "Electric Sadness" volgt en ik een fantastische melodische rock song voorgeschoteld krijg, die in een niet al te hoog tempo gespeeld wordt.
Daarna volgt "Schizodelia", een opgewekt klinkend melodisch rock nummer, dat enkele prima tempowisselingen bevat en gevolgd wordt door "Purple Drank", een verrukkelijke mix van progressieve en melodische rock, die tevens lichte spacerock invloeden heeft. (luister naar dit nummer via de soundcloud link onder de recensie)
Dan zet de band me "Insekt Circus" voor en hoor ik een prachtig melodisch rock nummer, waar diverse subtiele tempowisselingen in zitten, waarna "Forbidden Earth Dance" volgt en daarin laat The Insektlife Cycle me opnieuw een lekker in het gehoor klinkend melodisch rock nummer horen, die enkele tempowisselingen bevat, die het nummer spannend houden.
In "Tristful Ecstacy" krijg ik weer zo'n heerlijk melodisch rock nummer voorgezet en in "Dreams Unrecalled" is dat eveneens het geval en mag ik nogmaals genieten van de prima melodische rock van de band.
Vervolgens hoor ik "Sleep Crawler", de band starten met aan Hawai muziek verwante klanken, die over gaan in een exotisch klinkend melodisch rock nummer en in "Sun Gaze" gaat de band in de eerste tonen de kant van de dance op, om daarna verder te gaan met het maken van hun uitstekende melodische rock.
Het laatste nummer van het album heet "Neonderthal" en daarin speelt de band ook nu weer een geweldige melodische rock song, waarin het tempo vrij hoog ligt en de muziek lichtelijk hypnotiserend klinkt en tevens progressieve rock invloeden heeft.

"Vivid Dreams Parade" van The Insektlife Cycle bevat 11 lekker in het gehoor klinkende nummers, die me als muziek in de oren klinken en ik kan deze schijf dan ook ten zeerste aanraden aan liefhebbers van melodische rock.

* De muziek van deze band/artiest is ook regelmatig te beluisteren op maandagavond tussen 20.00 en 22.00 uur (Europese tijd) in het radio programma Carry's Music Machine via www.osuradio.nl




1 opmerking:

  1. Een recensie met maar liefst 12 keer 'melodische rock'? Waarom elke song bespreken als het toch allemaal hetzelfde blijkt ?

    BeantwoordenVerwijderen